INBOUND MARKETING

Onze wereld digitaliseert steeds sneller en dat heeft als gevolg dat ook de zoektocht naar informatie in een aankoopproces steeds vaker digitaal begint en eindigt. Heel vaak wordt er al een heel digitaal zoektraject afgewerkt voordat je mensen in de verkoop in contact komen met een potentiële klant, waardoor die leads vaak al een duidelijk idee hebben van wat ze wensen of welke richting ze uit willen. Om als bedrijf sneller in dat zoekproces van je mogelijke klanten terecht te komen, is het essentieel dat je als bedrijf of organisatie online gevonden wordt en dat je je expertise kan delen om zo dat zoekproces te beïnvloeden. Dat is waar Inbound Marketing aan de poort komt kloppen.

09digital webdesign e-commerce reclamebureau

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een digitale marketingtechniek die de basis vormt van lead generation. Met andere woorden: er voor zorgen dat potentiële klanten (leads) die op zoek zijn naar een oplossing voor hun noden, behoeften of problemen bij jouw bedrijf uitkomen. Om dat te bereiken, steunt inbound marketing heel hard op 3 pijlers:

  • Gevonden worden door mensen die je bedrijf of diensten niet kennen. Onder meer door de juiste content te creëren voor je doelgroep, in functie van hun manier van zoeken en hoe ze het aankoopproces doorlopen (buyer persona research, content marketing, SEO)
  • Conversiemogelijkheden bieden. Bezoekers de kans geven om meer relevante informatie van je te verkrijgen, in ruil voor wat persoonlijke gegevens, via het invullen van een formulier (webdesign, CRO, marketing automation)
  • Verzamelde leads kwalificeren en onderhouden. Door via inbound marketing aan lead qualification te doen, kunnen je sales- en marketingteams zich toeleggen op de leads die het meest relevant zijn, in plaats van iedereen op dezelfde manier te behandelen en aan te spreken. Door hun zoek- en aankoopproces in kaart te brengen, kan je via inbound marketing de verschillende ‘moments of truth’ leren herkennen en hier vanuit je marketing op inspelen (marketing automation, email marketing, lead scoring)

Op deze manier creëer je via Inbound marketing niet alleen een veel grotere organische zichtbaarheid (in zoekmachines en op social media), maar toon je ook aan dat je als bedrijf weet wat je klanten willen en dat je ervaring hebt met hun leefwereld, hun vragen en hun tegenwerpingen. Inbound marketing wordt gevoed door de expertise van je bedrijf en gebruikt je website als ultieme salestool.

Laten we eens speken over de toekomst van je Online Bedrijf!
//09digital.be/wp-content/uploads/2018/11/footer_logo-1.png